joi, 26 noiembrie 2009

Mi-am amintit azi de dimineata

De primele mele joburi. :D Curatand ceva stropi de suc de portocala de pe o masa de la birou mi-am amintit de operatiunea ,,PORTOCALA MECANICA,, :)) Dar hai sa vi le spun pe rand. Prima si prima data s-a intamplat in vacanta de vara dintre anii 1 si 2 de Facultate. Ca sa nu stau la Pitesti aiurea, si pentru a avea motiv de ramas la Bucuresti le zic alor mei ca o sa muncesc, si asa fac... Cea mai buna prietena imi spune ca se fac angajari la un Centru de creatii vestimentare unde e ceva sef un prieten de-al ei si merg cu tupeu! Pe scurt - era vorba de un catalog cu vreo 8 modele de costume, fuste si rochii, cu mostre de material de diverse culori pe fiece pagina, si aveam binainteles si o baza de date... Astfel ca dimineata sunam la mai multe numere de telefon, si daca ,,prindeam,, 3 doamne care erau interesate, mergeam la adresele unde lucrau si le aratam catalogul. Daca le placea ceva si se decideau, le luam masurile si un avans din cost, si veneam la firma. Aici comanda era preluata si executata de croitorese si cusatorese, si eu aveam un procent oarecare din vanzare. Numai ca dupa 1 saptamana in care nu am reusit mare lucru si in care nu am inteles care e supervizer-ul meu, m-am dat batuta! Desi aveam deja 3 comenzi. :)) Pana la urma in vara aia nu am mai lucrat nimic, si astfel a venit toamna, cand era imperios necesar sa fac ceva! Ma duc sa ma angajez la un chiosc de cartier - caci aveam pile puse de matusa prietenului meu ( in prezent sot, iar dansa in prezent nasa noastra:P ) - era vorba de xeroxista de serviciu, preluam comenzi de fotografii, le predam cand erau gata si incasam banii, ( caci era si centru foto ) si mai vindeam ceva baterii, albume foto, minuni de genul... Dupa vreo 2 luni si jumatate in care nu mai stiau pretioasele colege cum sa scape de mine - ca eu nu furam diverse, in rand cu ele, si le era frica sa nu le torn, m-a dat sefu' afara ca nu am reusit sa imi fac viza de flotant pe Bucuresti, si nu ma mai putea tine... Apoi a venit deja iarna, si m-am angajat in plin ger patrunzator la PORTOCALA MECANICA. Asta insemna ca - faceam suc de portocale la un aparat, si stateam 12 ore in acest chiosculet, undeva in METRO Militari. Deja locuiam la o prietena in chirie, si ea lucra la Restaurant la ,,La Mama,, asa ca eu noaptea ii luam capul in palma si i-l roteam crezand ca e o portocala, si ea tzipa cat o tineau plamanii: ,, 2 Ciorbe de Burta si 1 friptura de pui la masa 14!!! '' :)) Ce mai vremuri... Dupa ce am congelat 2 luni, pentru ca mergea din ce in ce mai greu treaba patronul a inchis PORTOCALA respectiva, insa si-asa eram la capatul rabdarii, asa ca nu am regretat. Desi pot spune ca a fost SINGURUL job care mi-a placut caci lucram 12 ore singura, si aveam doar aprovizionarea, cu portocale si grefuri desigur, si un supervizer ce lua seara incasarile. Si ce mandra am fost de mine cand a venit neanuntat patronul si a vazut ca era curat si frumos la mine! :D Deja al patrulea job pot spune in oarecare masura ca a fost cu noroc: m-am dus la 1 agentie de turism micuta sa invat ceva meserie, unde lucra o tipa cu care statusem in camin in anul 1 de Facultate. Noah, si aici dupa ce a trecut anul, si nu vroia sa ma angajeze - cand a vazut ca ramane fara nici un angajat ca vroiam sa plec, m-a angajat cu acte in regula, si culmea intamplarii!!! Am muncit f.f.f mult, afacerea a inflorit, si toata lumea era multumita. Dar cand boom-ul real s-a produs, si nu mai faceam fata, desi mai facuse 3 angajari( unii mai grozavi ca altii! - noii mei colegi ), mi-am luat jucariile si am plecat... REGRET ca nu lucrez intr-o agentie de turism, dar niciodata NU O SA REGRET ca am plecat atunci, de acolo, RAPID! :D Restul va pove data viitoare!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu